sâmbătă, 29 decembrie 2012

Slabim dacă mergem la sală? Cum?

Răspunsul direct la întrebarile din titlu este:  Da, dar nu oricum  :)

Pentru a fi eficientă și cu rezultate vizibile atat pe termen scurt dar mai ales pe termen lung, o cură de slabire trebuie facuta cu ajutorul de exerciții fizice. Aceasta trebuie insotita neaparat si de un regim alimentar care trebuie respectat riguros,pentru ca, degeaba merg la sala si fac diverse exercitii gen cardio,(care dau cele mai bune rezultate in curele de slabire)daca dupa aceea maninc tot ce imi pica in mana fara a tine cont de aportul caloric al fiecarui aliment si mai ales de cate calorii am consumat la sala, astfel incat sa nu depasesc numarul acestora cu ce mananc dupa aceea. Este bine de stiut ca slabirea brusca a organismului nu este recomandata deoarece poate duce la efecte negative si chiar la boli foarte grave.Multe persoane se infometeaza cu scopul de a slabi cat mai mult si cat mai repede,fara a tine cont insa de faptul ca, prin aceasta dauneaza grav propriului organism, lipsindul pe acesta de nutrientii necesari bunei functionari si ca urmare, acestor persoane l-e este afectat modul de gandire, cad in depresie sau au accese de furie datorate gradului mare de iritabilitate sau resimt alte efecte negative pe care insa nu le voi numi aici .

Vrei sa slabesti si ai procurat un abonament la sala de fitness, dorind sa ai un corp cat mai tonifiat in cat mai scurt timp. In primul rand sa nu  te astepti la rezultate imediate.Trebuie sa ai rabdare.Nu te astepta la rezultate spectaculoase peste noapte pentru ca risti sa fii deceptionat(a) si sa iti pierzi interesul pentru exercitii fizice.

Cere ajutorul unui specialist pentru a afla care este pozitia corecta in cazul fiecarui exercitiu. Tehnica este foarte importanta atunci cand vine vorba de eficienta maxima. O pozitie incorecta nu numai ca nu te ajuta , dar poti sa te ranesti.
Concentreaza-te pe tehnica de executie a fiecarui exercitiu si incearca sa-l executi cat mai corect astfel incat sa lucrezi exact muschiul sau muschii pe care ai antrenezi in acel moment.

 Este bine sa te antrenezi intr-o incapere cu multe oglinzi, pentru a putea vedea atunci cand gresesti si pentru a putea corecta aceste greseli.
Nu iti tine respiratia
Incearca sa nu iti tii respiratia, oricat de greu ti s-ar parea exercitiul pe care il executi. In general, este bine sa expiri cand ridici o greutate si sa inspiri in momentul de repaos. Cand incetezi sa respiri normal, nu numai ca te vei simti inconfortabil, dar pot aparea si senzatii de ameteala din cauza insuficientei oxigenari a sangelui si implicit a inimii.

Gaseste viteza potrivita
Controleaza-ti viteza cu care faci exercitiile. Daca lucrezi prea repede, muschii nu vor mai fi solicitati la maximum, iar daca lucrezi prea incet ii vei solicita mai mult decat trebuie si vei avea dureri asa ca incearca sa iti gasesti temporizarea eficienta.

Alege greutatea potrivita
Foloseste o greutate suficient de mare pentru a avea impact asupra muschilor pe care ii lucrezi, dar fereste-te de cele care iti cauzeaza tremur sau te storc de energie complet. Pentru incepatori, greutatile pot varia intre 2 si 5 kilograme, depinzand de exercitiul efectuat. Conteaza insa si conditia fizica a fiecarei persoane in parte.

Adauga momente de intindere in program
Intinderea este foarte importanta intr-un antrenament, de cele mai multe ori fiind uitata. Trebuie neaparat sa te incalzesti inainte de efort, miscandu-ti usor toate grupele de muschi, iar la final, pentru 2 minute, fa cateva exercitii usoare, statice, care sa-ti imbunatateasca flexibilitatea..

Mentine exercitiile cardio
Exercitiile cardio sunt foarte bune pentru sanatate ,iti cresc conditia fizica si in acelasi timp, te ajuta in orice cura de slabire. Nu trebuie sa faci sport toata ziua, 30 minute fiind suficiente pentru rezultate foarte bune.

Combina exercitiile cardio cu exercitiile de lucru cu greutati astfel incat pe linga slabire sa obtii si tonifierea musculaturii si sa previi astfel aparitia vergiturilor sau a pliurilor de piele.

Nu lucra acelasi tip de antrenament o perioada de timp indelungata, deoarece asa corpul intra in rutina, se obisnuieste cu tipul respectiv de efort, nu mai raspunde cum trebuie si nu vei avea rezultate.

Pregateste psihic si mobilizeazate pentru fiecare antrenament, astfel incat cand vii la sala sa fii motivat sa sa nu cedezi inainte de a atinge fiecare grad de dificultate(real fata de posibilitatile fiecaruia)pe care l-ai gandit in programul de antrenament si vizualizeaza cu ochii inchisi in stare de relaxare exercitiile pe care urmeaza sa le executi in sala.Determinarea, vointa si ambitia sunt foarte importante in atingerea scopului propus( slabire, tonifiere, masa musculara).

 Avand in vedere ca incepe un nou an si ca deobicei cam toata lumea se gandeste ca ar fi timpul sa se apuce de sport(ideee care la multi se pierde dupa cateva antrenamente)sper ca acesta sa fie unul mai bun pentru toti, iar cei care doresc sa isi imbunatateasca stilul de viata, sa nu faca asa cum spune un proverb "nu lasa pe maine ce poti face azi" si sa inceapa un nou an practicand sportul,indiferent in ce forma, pentru a castiga sau mentine sanatatea care este cel mai important lucru pentru om.

LA MULTI ANI!


Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu